Anna Liisa: Én megpróbálok jó lenni, Johannes. Megteszek érte mindent.

Johannes: Meg sem kell próbálnod, galambom. Anélkül is jó vagy. Nem is tudsz te más lenni, csak jó. (Anna Liisa szemébe néz) Nohát, ez meg mint esett? Hisz én könnyeket látok a szemedben!

Anna Liisa: Ugyan, dehogy!

Johannes: Egészen biztosan ott vannak azok a könnyek. Látom én, ne is próbáld tagadni.

Anna Liisa: Várj. Tüstént elapadnak a könnyek. Már nincsenek is ott. Látsz-e egyet is?

Johannes: Nem. És nem is engedem, hogy könnyek záporozzanak, nem engedem, de nem én! (ölébe kapja) Így ni! Üljél most itt szépen, hadd nézzelek meg. Uram teremtőm, mennyire gyönyörű is vagy te! Az embernek szinte kedve lenne – kiszorítani belőled a szuszt.

Anna Liisa: Na, na, Johannes. Elégedj meg kevesebbel.

Johannes: Figyelj csak, Anna Liisa, hadd kérdezzek tőled valamit.

Anna Liisa: És az mi lenne?

Johannes: Nagyon, nagyon kedvelsz-e engem?

Anna Liisa: Már megint ugyanaz a kérdés. Már hányszor, de hányszor megkérdezted.

Johannes: Nem kérdezem többször, ez lesz az utolsó.

Anna Liisa: És ha most azt válaszolnám, hogy nem kedvellek, mi történne akkor?

Johannes: Nem hinném én el, mert a szemedből mást olvasok.

Anna Liisa: Miért kérdezed akkor folyton, ha kérdezés nélkül is ilyen jól tudod?

Johannes: Mert mindig újra és újra hallani akarom, ahogy mondod. – Hanem valójában most valami mást kellene kérdeznem. Tudod, annyit gondolkoztam már azon, hogy vajon szerettél-e te valaha rajtam kívül mást is? Vagy én lennék az első férfi, akibe beleszerettél?

Anna Liisa: Talán hallottál valami ilyesmit?

Johannes: Nem hallottam semmit, csak úgy magamtól jutott eszembe.

Anna Liisa: Csak úgy magadtól? Mindenféle ok nélkül?

Johannes: Úgy bizony! Hogyan is lenne okom rá, mikor rólad van szó. Na de csak azért is -!

Akkor is tudni akarom, hogy hogyan is állunk a dolgokkal. Enyhén hajlamos vagyok ugyanis a féltékenységre. Nem tűrném el, ha akármilyen más férfi jobban tetszene neked.

Anna Liisa: Nem is tetszik. Most nem, és nem is fog soha, bízhatsz bennem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mataykata.blog.hu/api/trackback/id/tr741114740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása