kérdés, estére

 

ülök a parton

minek a partján ülök

mi tesz pont ilyenné

mi ez a halk zsibbadás

cipő nélkül közelebb

kerülök a földhöz

az éghez is közelebb,

ha levetkőzöm, vagy

szárnyakat növesztek

mi zúg folyton

ha a szél az, jó, vagy

rossz szándék vezérli

mi teszi pont ilyen

szagúvá a bőröm

miért csak a lábam fázik,

hova lesz bennem a hideg,

ülök a parton, de minek

 

5 komment

Címkék: vers új

A bejegyzés trackback címe:

https://mataykata.blog.hu/api/trackback/id/tr981269748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ravaszdi 2009.07.27. 13:59:51

ez azt hiszem, közel sem olyan jó, mint a vadalmás. viszont vannak felismerhető és összetéveszthetetlen fogásaid már, olyan mátaykatásak, amik szinte minden szövegben tetszenek.

ahogy az erős vadalmásban ez:

"Az alma
pimasz, de hatékony gyümölcs.
Ilyen feszes voltam én is egykor,
ilyen keményfejű vagy te:
bármeddig gyötörhetnélek."

itt ez tetszik:

"cipő nélkül közelebb
kerülök a földhöz
az éghez is közelebb,
ha levetkőzöm, vagy
szárnyakat növesztek"

- ezek a jópofa, jóízű, mi több jó humorral tálalt példálózások nagyon tetszenek, és úgy tűnik nagyon katásak is. :) persze regiszterileg bővíthető a költészeted, de már kezd költészeted lenni, és ez azt hiszem jó hír.

Nimandi 2009.07.28. 10:58:22

Nekem is éppen az a rész tetszik, mint Ravaszdinak, a föld motívuma itt is megjelenik, erős és vonzó, ahogy a gravitáció. ,) Tetszik a rákövetkező néhány sor is:

"mi zúg folyton
ha a szél az, jó, vagy
rossz szándék vezérli"

kicsit balladai, mesés.

Az eleje és a vége szerintem gyengébb, talán hétköznapi lett, pl. a pont szó helyett én éppen-t használnék, de a fene tudja. Hiányzik néhol a központozás is - mármint nekem.

A kérdezgetés sem sikerült annyira jól, de feldereng benne az a gyermeki báj (most tényleg a legjobb értelemben, tehát nem holmi gügyögésként használom ezt a két szót, hanem az ösztönös nyitottságot, elfogulatlan világszemléletet), az a vidám (ahogy Ravaszdi írja, 'jópofa,jóízű, mi több jó humorral tálalt') ábrázolás, amit én is nagyon megkedveltem a szövegeidben.

mátaykata 2009.07.28. 16:06:27

uh, köszönöm! meg az előző kommenteket is, ha még nem köszöntem volna meg...igen, ez a szöveg nekem sem a kedvencem, de legalább írtam valamit, most ezt kell, mindig valamit, lehet, hogy rossz, de lehet, hogy van benne egy morzsa, ami mégis jó, és tovább visz/vihet...

mindenesetre hasznos gondolatok ezek, és külön köszönöm a nem titkolt jóindulatot :)))

most eltűnök nyaralni egy kicsit, utána szeretnék aktívabb lenni

üdvözlet Nimandinak és Ravaszdinak

k

mátaykata 2009.08.04. 16:04:52

na most kihúztam belööle pár dolgot, amit utólag sallangnak minöösítettem...még így sem az igazi, de talán javult valamennyit..

Nimandi 2009.08.24. 08:55:21

@mátaykata: Mindenképpen jobb. Vagy legalábbis nekem jobban tetszik. ,)
süti beállítások módosítása